❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

خوش بحالت که میراث دار حجب و حیای فاطمه(س) هستی ! سفیر عفت فاطمه(س) ! زین پس چادرت را با نیت سر کن ...
❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

خوش بحالت که میراث دار حجب و حیای فاطمه(س) هستی ! سفیر عفت فاطمه(س) ! زین پس چادرت را با نیت سر کن ...

حجاب در تفکرات شریعتی ومطهری


پای به سن تکلیف گذاشته ایم، بزرگان گفته اند که دختر باید حجاب خود را حفظ کند و از نامحرم خود را بپوشاند. همچنین اگر در خانواده ایی با بنیه دینی کم نیز بوده ایم باز این “باید” را به گونه ایی دیگر قبول کرده ایم. از طرف دیگر هم اگر در خانواده ایی پرمایه از لحاظ دینی زندگی کرده ایم “باید” ی حجاب، باز هم ما را فرا گرفته است.

با دوستان که صحبت میکنیم، وقتی مقوله حجاب و پوشش به میان می آید اکثراً با دلی پر میگویند که باز هم کلاس دینی و آخوند موعظه کن و این را بکن، آن را بکن ! میگذریم از مسببان و بانیان این منفی نگری ها به دین که هر چه کردند برای آخرت خود آتش اندوخته اند. اما حرفمان این است که چرا وقتی صحبت از حجاب میشود، نا خودآگاه همه نظرها به سمت “چادر” که پارچه ایی است معمولاً سنگین و سیاه رنگ، جلب میشود و این زمان است که جبهه گیریها آغاز و حجاب زیر سوال میرود و گاهی حتی دین نیز زیر سوال میرود و به محدودیت نمایی و خفگان متهم میشود ؟!

شکلک های محدثه

  ادامه مطلب ...

آثار بی حجابی

 خواهرم! بی حجابی فرهنگ کسانی است که در پس کوه های هوس غروب کرده اند و چه غروب غم انگیزی! پس تو پوشش دینی را برگزین تا در حبابهای تاریک نفس غروب نکنی که حجاب های باطنی منفورترین پرده هایی هستند که حجاب دینی آنها را خرق می کند و زن را تجلی گاه ارزش ها می سازد.

ادامه مطلب ...

حجاب در عصر حاضر

یا بنى آدم قد انزلنا علیکم لباسا یوارى سَوْاتکم و ریشا و لباس التقوى ذلک خیر ذلک من آیات اللّه‏ لعلکم یذکرون

http://www.askquran.ir/attachment.php?attachmentid=24628


  ادامه مطلب ...

دلیل های بی حجابی وبدحجابی

 دین مبین اسلام، برای زن و مرد جایگاه مشخص کرده و باید بر اساس آموزه‌های دینی، زندگی‌ها بر این مبنا برپا و استوار شود، اسلام به عنوان جامع‌ترین مکتب‌هاى آسمانى، به این نیاز روحى، توجه کرده و آموزش و پرورش خود را از فرد شروع کرده است.عقیده، نخستین بذرى است که در دل انسان کاشته مى‌شود و به تدریج در اعمال و رفتار او تاثیر مستقیم مى‌گذارد و او تجلى بارزى از عقاید و آرمان‌هاى خویش بوده که لازم است به بینشى صحیح دست یابد و همراه با تهذیب و تربیت در مسیر ارزش‌هاى الهی تربیت شود.اگر افراد همراه با تربیت الهى به آرامش روحى دست یابند، جامعه را نیز به این سمت سوق می‌دهند و در چنین محیطى حقوق افراد، حریم انسان‌ها مشخص است و هر کس مى‌داند که باید در محدوده خود حرکت کند. 

تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

ادامه مطلب ...

ماه رجب

رجب یعنی اشک توبه در قنوت

خواندنش با نام غفار الذنوب

شعبان یعنی چشمها هم در رکوع

شرمگین از نام ستار العیوب

رمضان یعنی سر سجود و دل سجود

ذکر یارب یارب از عمق وجود

ماه رجب شده ، دارن حاجت می دن بدو جا نمونی .

شهادت امام هادی تسلیت باد

امروز که زمین و آسمان می گرید
از بهر غریب سامرا می گرید
جا دارد اگر که شیعه خون گریه کند
چون مهدی صاحب الزمان می گرید
شهادت جانسوز امام هادی(ع) تسلیت باد


زنان وجنگ نرم

 جامعه مبتنی بر خانواده اسلامی قدرت بی‌‌بدیلی در عمارت تمدن بشری داشته تا حدی که قادر است فرایند جهانی شدن را از سقوط به اسفلِ سافلین به سمت صعود به مدینه فاضله مهدوی رهنمون گرداند.

جنگ نرم یک جنگ واقعی است که ابعاد مختلفی دارد و دشمن در این جنگ به دنبال ناکارآمدی نظام اسلامی است. استراتژی دشمن، جلوگیری از تحقق و ترویج راهبردی‌های پنج‌گانه یعنی انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی است.

ادامه مطلب ...