❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

خوش بحالت که میراث دار حجب و حیای فاطمه(س) هستی ! سفیر عفت فاطمه(س) ! زین پس چادرت را با نیت سر کن ...
❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

❤بانـوی ایـ☫ـــرانیᴥعصمت فاطمی❤

خوش بحالت که میراث دار حجب و حیای فاطمه(س) هستی ! سفیر عفت فاطمه(س) ! زین پس چادرت را با نیت سر کن ...

آثار بی حجابی

 خواهرم! بی حجابی فرهنگ کسانی است که در پس کوه های هوس غروب کرده اند و چه غروب غم انگیزی! پس تو پوشش دینی را برگزین تا در حبابهای تاریک نفس غروب نکنی که حجاب های باطنی منفورترین پرده هایی هستند که حجاب دینی آنها را خرق می کند و زن را تجلی گاه ارزش ها می سازد.

 

آثار بی حجابی (جلوه گری)
بی حجابی یا حضور جاذبه دار جنسی زن در جامعه از آثار اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و آخرتی مختلفی برخوردار است که آنها را مورد بحث قرار خواهیم داد.

1- علاقده مند کردن مردان
عقده مند شدن مردان و جوانان از جمله آثار سوءِ روانیِ جلوه گری زنان است. از دیدگاه علم روانشناسی تا هنگامی که انسان چیز مورد علاقه خود را نبیند به آن میل پیدا نمی کند و در نتیجه تعادل روانی او حفظ می شود و اگر ببیند و به آن دست یابد همچنان تعادل روانی او حفظ خواهد شد. اما اگر ببیند و میل او تحریک شود و به آن دست نیابد درون او ملتهب و ناآرام می گردد و در صورت تکرار به عقدة روانی تبدیل می شود. حال اگر خواستن او در ارتباط با جنس مخالف باشد و به طور مکرر شاهد جاذبه های زنان قرار گیرد شعله تمایلات جنسی بیشتری از درون جانش زبانه می کشد و با توجه به ناکامی های مکرری که به او دست می دهد عقده دار می شود.

نکته عرفانی:ای به زیب و زینت خود مشغول از نگاه نامحرمان مشعوف!تو را چه شده است که دل مردان را آلبوم مناظر شهوت انگیز خویش ساخته ای و زیبائی های خود را در صفحات جان جوانان به تصویر کشیده ای؟ هیچ اندیشیده ای عقده مند کردن مردان ظلمی بزرگ و پنهانی است که از دید خدای قهار مخفی نمی ماند!

2- سقوط شخصیت
حجاب قانون فطرت است و سرپیچی از قوانین فطری، زن را از هویت او خارج می سازد و خروج از هویت انسانی همان سقوط از جایگاه بلند ارزشی اوست.هر قدر که زن در خودآرائی های خویش فرو رود از تزئین روح الهی خود فرو می غلطد و ادامه آن به ختم ارزش های او منتهی می شود که تلخ ترین نتیجه حرکت شهوانی او خواهد بود. بی حجابی کلید تخریب ارزش های زن است چرا که حجاب دینی دژ مستحکمی است که تخریب آن انهدام ارزش های زن را به همراه دارد. از همین روست که زنان بی تقوا در برابر کمترین مشکل و گاهی گرفتن تخفیفی ناچیز از فروشندگان، به نمایاندن اسرار زیبائی ها و زینت های خود می پردازند که به طور مسلم کام دادن به چشم های نامحرمان کاهش جدی ارزش زن را به دنبال دارد.

نکته عرفانی:خواهرم! بی حجابی فرهنگ کسانی است که در پس کوه های هوس غروب کرده اند و چه غروب غم انگیزی! پس تو پوشش دینی را برگزین تا در حبابهای تاریک نفس غروب نکنی که حجاب های باطنی منفورترین پرده هایی هستند که حجاب دینی آنها را خرق می کند و زن را تجلی گاه ارزش ها می سازد.

3- تزلزل خانواده ها
یکی از آثار زیانبار جلوه گری زنان تزلزل بنیان خانواده هاست. کشاندن مسائل جنسی از محیط خانواده به جامعه یک ظلم فاحش و غیرقابل جبران اجتماعی است که خانواده ها را متزلزل می سازد و البته این غیر از تزلزلی است که در عفت زن به وجود می آید و زمینه گناهان دیگر و از هم پاشیدگی بنیان خانوادة او می شود. توضیح بیشتر در بحث تحکیم خانواده در فصل اول فلسفة حجاب بیان گردید.

نکته عرفانی:خانم! همسرگرائی از اصول اخلاقی اسلام است. پس مباد زیبائی های خود را طعمه چشمهای گرسنه سازی که تحرکات جنسی، انحصار عشق به شوهر را مخدوش می سازد. چرا که زنان خودنما به نوعی مردان اجنبی را به رسمیت می شناسند!

4- بلوغ زودرس جنسی جوانان
هنگامی که خانم ها با جلوه گری یا بی حجابی در برابر نوجوانان ظاهر شوند، درون آنها تحریک می شود و زودتر از زمان طبیعی به مرحله بلوغ می رسند. این گونه بالغ شدن نوجوانان پسر همانند رسیدن میوه نارسی مثل موز است که به تدریج و در شرایط طبیعی به طعم و رنگ نرسیده باشد بلکه با حرارت بیش از حد در زمان کوتاه تر از زمان لازم و معمول برسد. به طور مسلم چنین موزی که گاهی آثار سوختگی بر آن آشکار است از یک سری کاستی ها و نواقصی برخوردار است و نوجوانانی هم که زودتر به بلوغ می رسند بلوغ نارس و زودرس آنها سبب بروز اختلال در وجود آنها می گردد و عامل این ضایعه زنان و دختران خودنما هستند.

نکته عرفانی:خانم! خوب بیندیش که روزی طراوت جوانی با وجودت وداع می گوید و کبوتر زیبائی از آشیانه ات پر می کشد و چروکهای ناخوانده بر چهره ات می نشیند. پس چگونه کوتاه زمان جوانی را عرصه تاخت و تاز تحرکات جنسی خویش ساخته ای؟ بیدارشو و شرم و حیا پیشه کن که جلوه گری تو شهوت مردان را بیدار و نوجوانان معصوم را به بلوغ زودرس جنسی می رساند! از خدا نمی ترسی؟

5- تکذیب آیات الهی
قرآن کریم می فرماید:ثم عاقبه الذین اساؤوا السوء ان کذبو بایات الله:سپس عاقبت کسانی که به گناه آلوده شدند این بود که آیات قرآن را تکذیب کردند.زنان بی حجابی که به معصیت کبیره خود نمائی و ترک حجاب شرعی گرفتار شده اند و همواره با علاقه به این عمل ناشایسته ادامه می دهند به جائی خواهند رسید که حجاب دینی را بر خلاف میل و خوش گذرانی خود دانسته و آیات قرآنی حجاب را نادیده می انگارند و در نهایت آیات الهی حجاب را تکذیب می کنند. وقت انسان مدتی به آیات الهی پشت پا زد، زمینه تکذیب آنها در او فراهم می شود. زنی که از تذکر به حجاب اخم می کند و با بی توجهی از آن می گذرد و آیات حجاب را سنگین و غیرقابل قبول می پندارد مصداق بارز کسی است که به سرطان تکذیب آیات الهی رسیده است و تکذیب آیات همان و محو هویت انسانی و دینی او هم همان. این حقیقتی است که اگر کسی کمترین رگه ای از حیات معنوی داشته باشد از آن عبرت می گیرد و به تجدیدنظر و بازسازی اعمال خود قیام می کند.

6- احساس پوچی
برخی دختران و زنان جوان، جلوه گری و جلب توجه دیگران را به عنوان یکی از مسائل اخلاقی زندگی خود پذیرفته اند به گونه ای که به نگاه دیگران معتاد شده اند. اما زمانی نخواهد گذشت که جوانی و زیبایی آنها به تدریج کاهش می یابد و جاذبه های زنانگی آنها در پس آثار بزرگسالی غروب می کند و توجه و نگاه دیگران قطع خواهد گردید. در اینجاست که چنین زنانی خود را تنها و غریب احساس می کنند و وجود خود را بی ارزش و پوچ تلقی می کنند و این سرنوشت هر زنی است که خودنمایی را به عنوان یکی از نیازهای کاذب اخلاقی خود مورد توجه قرار داده است.


ارزش دختر ایرانی که به دانه های یاقوت رنگ یک انار تشبیه شده ، و حجاب نیز که به پوسته انار تشبیه یافته در واقع نگاهی بکر و زیبا دارد به فطری بودن حجاب و یافتن فلسفه حجاب در طبیعت .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.